MOTO GUZZI V50II 1979r. 

Dane techniczne


Marka Moto Guzzi
Model V
Typ Turystyczne
Rok modelowy 1977
Pojemność silnika 490 ccm
Moc silnika 39.00 KM (28.5 kW)) przy 7400 RPM
Skrzynia biegów 5 biegowa
Pojemność zbiornika paliwa 16.0 litry
Opona przód 3.00-18
Opona tył 3.50-18
Hamulec przód Dwutarczowy
Hamulet tył Jednotarczowy
Rozrząd OHV
Stopień sprężenia 10.8:1
Rodzaj chłodzenia Powietrze
Typ silnika V2



Zakup motocykla Chodów 2014








W moim garażu


Reguacja luzów zaworowych



 

HONDA CBR 1100 XX Blackbird 

CBR XX 1100 Record Guiness

youtube to mp3 converter



Fragment programu Monoślad odc. 27 - Honda CBR 1100XX


youtube to mp3 converter


Dane techniczne


NAPĘD
Silnik czterosuwowy, czterocylindrowy rzędowy, chłodzony cieczą
Rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność 1137ccm
Śr.x skok tłoka 79 x 58mm
St. sprężania 11,0 : 1
Moc max. 164KM przy 10000 obr./min.
Moment obr. 124Nm przy 7250obr./min.
Zasilanie 4 gaźniki Keihin śr. 42mm
Smarowanie z mokrą miską olejową
Poj.miski olejowej 3,9l
Rozruch elektryczny
Alternator 390W
Akumulator 12V 10Ah
Alternator  390W
Zapłon bezstykowy, tranzystorowy
Sprzęgło wielotarczowe, mokre
Skrz. biegów sześciostopniowa
Napęd koła łańcuch rolkowy typu o-ring

PODWOZIE
Rama grzbietowa boczna z lekkich stopów
Zaw. przednie  teleskopowe, śr. 43mm, skok 120mm
Zaw. tylne wahacz wleczony z lekkich stopów, centralny amortyzator, skok 120mm
Ham. przedni 2 tarcze 310mm, zaciski pływające trzytłoczkowe
Ham. tylny tarcza 256mm, zacisk pływający trzytłoczkowy
Opony przód/tył  120/70ZR 17 / 180/55ZR 17

WYMIARY i MASY
Długość 2160mm
Szerokość 720mm
Wysokość 1200mm
Wysokość siedzenia 800mm
Rozstaw osi 1490mm
Prześwit 130mm
Masa sucha 227kg
Masa z płynami 253kg
Dopuszczalna masa 348kg
Zbiornik paliwa 22l

OSIĄGI
Prędkość max. 284km/h
Przyspieszenia
0-100km/h - 3,0s.
0-140km/h - 4,7s.
0-200km/h - 9,1s.
60-100km/h - 5,1s.
100-140km/h - 4,7s.
140-180km/h - 5,1s.
Zużycie paliwa 5,7l/100km

DANE EKSPLOATACYJNE
Przegląd techn. co 6000km
Olej silnikowy 10W40
Olej teleskopowy 0,486l na każdą goleń widelca
Luzy zaworowe przy zimnym silniku ssące i wydechowe 0,16-0,22mm
Świece zapłonowe CR9 EHVX-9
Odstęp elektrod w świecach 0,8-0,9mm
Ciśnienie w ogumieniu przód/tył 2,9baray
 

SUZUKI GSX-R 1100W 


Dane techniczne


SILNIK:

Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chłodzony olejem i cieczą. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 40 mm, rozrusznik elektryczny, średnica cylindra/skok tłoka 75,5/60, pojemność skokowa 1074 ccm, stopień sprężania 10:1. Moc maksymalna 155KM przy 8700 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 82 Nm przy 8300 obr/min

PRZENIESIENIE NAPEDU:

Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli
olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.

PODWOZIE: aluminiowa rama kołyskowa, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm upside down, wahacz wleczony albuminowy podparty centralnym elementem resorująco - tłumiącym.

Hamulce: przód-dwie tarcze o średnicy 310mm tył- tarcza o średnicy 220mm

Ogumienie: przód - 120/70 ZR 17, tył - 180/55 ZR 17

WYMIARY I MASY:

Długość całkowita 2115 mm
Rozstaw osi 1460mm
Wysokość siodła 800mm,
Pojemność zbiornika paliwa 19dm^3
Dopuszczalna masa 405 kg

OSIĄGI:

Prędkość maksymalna 270km/h,
przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,9s,
średnie zużycie paliwa 7,5 litra na 100 km.

DANE EKSPLOATACYJNE:

Przegląd techniczny co 6 000 km wymiana oleju silnikowego co 6000 km.
Wymiana filtru olejowego co 6000 km.
Olej silnikowy 10 W 40 (3 litry).
Olej w zawieszeniu przednim SAE 5 po 418 ccm w każdej goleni
Świece zapłonowe NGK JR 9A
Akumulator 12 V 10 Ah.
Luz zaworowy co 12000 km przy zimnym silniku: ssące 0,10-0,15mm, wydechowe 0,18-0,23mm.
 

SUZUKI GSX 1100F


Dane techniczne


 1127 ccm, 4 cylindry, 139 KM
 Maksymalny moment obrotowy 112 Nm/7000 obr.
 Obroty biegu jałowego 1000-1200 obr./min.
 4 zawory na cylinder

 Luz zaworowy:
 dolotowy: 0,10-0,15 mm
 wydechowy: 0,10-0,15 mm

 Świece zapłonowe:
 NGK JR 9 B
 Champion A59C
 Denso IX 27 - Iridium
 Odstęp elektrod: 0,6-0,7 mm

 Motor/sterowanie
 2 wałki rozrządu napędzane łańcuchem,
 średnica x skok tłoka 78x59
 4 gaźniki Mikuni z gardzielą przelotową 34 mm średnicy,
 Główna dysza 112,5 w bocznych gaźnikach (1 i 4), 110 w gaźnikach po środku (2 i 3),
 Akumulator 12V/14Ah

 Rama
 Podwójna boczna - stalowa
 Widelec przedni średnica rur 41 mm, skok zawieszenia 140 mm,
 Wahacz tylny ze stopu lekkiego podparty centralnie

 Wielkości/masy
 Długość: 2205 mm,
 Wysokość: 1290 mm,
 Rozstaw osi: 1490 mm,
 Prześwit: 130 mm,
 Masa na sucho: 244 kg,
 Masa gotowego do jazdy: 273 kg,
 Skrzynia 5 biegów,
 Zębatki 15 z przodu, 52 z tyłu,
 Łańcuch napędowy 122 ogniwa, najlepszy D.I.D. 532

 Hamulce
 Przód: dwie tarcze 275 mm,
 Tył: jedna tarcza 275 mm,
 Zaciski: dwu tłoczkowe

 Opony
 Przód: 120/80x16 V250,
 Tył: 150/80x16 V250, dla Michelin A59X także 160/80x16

 Płyny/pojemności
 Zbiornik paliwa: 21 l,
 Przedni widelec: 406 ml do każdej lagi,
 Olej bez filtra: 4,3 l Sae 10W 40
 Olej z filtrem: 4,5 l SAE 10W 40
 Płyn hamulcowy: DOT 4

 Akcesoria seryjne:
 Pełna obudowa z przednią szybą regulowaną elektrycznie.
 Kokpit z prędkościomierzem, obrotomierzem, zegarkiem elektronicznym, wskaźnikiem poziomu paliwa, blokadą kierownicy  w stacyjce.

 

YAMAHA XJ 600S Diversion


Dane techniczne


Silnik: Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: czterocylindrowy, rzędowy
Rozrząd: DOHC dwa zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 598 cm3
Średnica cylindra / skok tłoka : 58,5 / 55,7
Stopień sprężania: 10:1
Moc maksymalna: 61 KM / 45,5KW przy 8500 obr/min
Moment obrotowy: 53 MN przy 7000 obr/min
Zasilanie: 4 gaźniki podciśnieniowe
Smarowanie: Z mokrą miską olejową
Rozruch: elektryczny

Zapłon: CDI
Przeniesienia napędu.

Napęd pierwotny: koła zębate
Sprzęgło: mokre wielotarczowe
Skrzynia biegów: sześciostopniowa
Napęd tylnego koła: łańcuch

Podwozie:
Rama: stalowa, zamknięta, podwójna
Zawieszenie przednie: teleskopowe 38 (41) mm, skok 140 mm
Zawieszenie tylne: wahacz stalowy, centralny element resorująco - tłumiący, regulacja napięcia wstępnego sprężyny, skok 110 mm
Hamulec: przedni: tarcza stała, 320 mm, zacisk dwu tłoczkowy (2 tarcze pływające 300 mm, zaciski dwu tłoczkowe), tylny: tarcza 245 mm, zacisk dwu tłoczkowy.

Opony: Przód 110/80/17 Tył 130/70/18

Wymiary i masy:
Rozstaw osi : 1445 mm
Długość, szerokość, wysokość: 2140 / 750 / 1210
Wysokość siedzenia: 770 mm
Masa gotowy do jazdy 208 kg
Zbiornik paliwa : 17 l

MZ ETZ 251


Dane techniczne


Silnik:
Typ silnika EM 250
Cykl Pracy dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym
Rodzaj chłodzenia chłodzenie powietrzem /podczas jazdy/
Liczba cylindrów 1
skok / średnica 65 mm / 69 mm
Pojemność skokowa 243 cm3
stosunek sprężania 10,5 : 1
Moc przy ok. 5 500 obr/min 15,5 KW / 21 KM

Moment obrotowy przy ok. 5 200 obr / min 27,4 Nm / 2,8 kGm  Smarowanie mieszanką paliwa 50 : 1
Łożyska korbowodu: łożysko igiełkowe z koszyczkiem w stopce korbowodu i w główce
Czas rozrządu w stopniach obrotu wału korbowego
ssanie 155* kąta obrotu wału korbowego
przelot 123* kąta obrotu wału korbowego
wydech 180* kąta obrotu wału korbowego
Typ gaźnika BVF 30 N 2-5
Średnica przelotu 30 mm
Dysza główna 135 /125 dla 12,5 kW
Dysza iglicy 70 /z otworem poprzecznym/
Iglica obciążenia częściowego 2 A 531 / C 6/ z 5 rowkami
Położenie iglicy, od góry 3 ... 4
Dysza rozruchowa 110
Dysza biegu jałowego (luzu) 45
Zawór iglicowy pływaka 20
Śruba powietrza biegu jałowego wkręcona o około 1 obrót
Wycięcie przepustnicy 5 mm
Sprzęgło osadzone na lewym czopie wału korbowego, pracuje w kąpieli olejowej, 5 tarcz ciernych
Liczba biegów 5
Przełożenia skrzyni biegów
1 Bieg 3
2 Bieg 1,865
3 Bieg 1,333
4 Bieg 1,048
5 Bieg 0,87
Zapłon Bateryjny
Punkt zapłonu obrotu wału korbowego 2,5+0,5 mm przed górnym ZZ - 22*15 - 2* kąta
Odstęp styków przerywacza 0,3+0,1 mm
Świeca zapłonowa ZM 14-260
Odstęp elektrod świecy 0,6 mm
Prądnica Trójfazowa prądu zmiennego 14 V, 15 A
Układ prostowniczy mostkowy, trójfazowy na półprzewodnikach
Regulator jednostkowy, z kompensacją temperatury i regulacją plusową
Akumulator 12 V, 5 /9/ Ah

Podwozie:
Rama rurowa z rurą centralną / sprawny profil prostokątny
Zawieszenie silnika /elastyczne/ z przodu przy głowicy cylindra, z tyłu przy kadłubie
Kąt pochylenia główki ramy 63*
Wyprzedzenie 95 mm
Rodzaj zawieszenia kół
Resorowanie koła przedniego widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym,
Skok koła 185 mm
Resorowanie koła tylnego elementy resorujące z tłumieniem olejowym,
zmienne regulacje wstępne sprężyn, skok koła 105 mm
Koła szprychowe z nie zagiętymi szprychami
Wymiary obręczy ETZ 251
Przód 1,60 x 18
Tył 2,50x 16
Ogumienie ETZ 251
Przód 3,75 - 18
Tył 110/70 - 16
Ciśnienie w ogumieniu:
Przód 170 kPa /1,7 kG/ cm2/
Tył 250 kPa /2,5 kG/cm2/
Hamulce
Przód Hydrauliczny jednotarczowy, średnica tarczy 280 mm
Tył szczękowy średnica 160 mm
Dane obsługowe
Skrzynia biegów 900 cm3 oleju przekładniowego SAE 80 Polecam Hipol SAE 80 W / 90
Zbiornik Paliwa 17 l mieszanki
W tym rezerwa 1,5 l
Zbiornik oleju dozownika 1,3 l
Widelec teleskopowy 230 cm3 płynu amortyzatorowego na elementy resorujący
Ciężar w stanie gotowym do jazdy ETZ 251 153 kg / model z hamulcem tarczowym /
Dopuszczalny ciężar całkowity 330 kg
 
Osiągi
Prędkość maksymalna 125 km/h
Przyśpieszenia od 0 do 100 km/h 7,8 s
Zużycie paliwa 4,0 - 5,5 / 100 km