Wymiana sprężyny napinacza

    07 Maj 2010 zamontowałem nową sprężynę napinacza łańcuszka rozrządu, którą nabyłem w: www.motohussar.com Nowa sprężyna jest zrobiona z grubszego drutu, i mocniej dociska łyżwę do łańcucha rozrządu. Przy montażu napinacza dobrze jest dorobić prostokątną blaszkę, która po wsunięciu z tyłu napinacza w miejsce gdzie śrubokrętem naciągamy sprężynę, spowoduje że napinacz nie będzie nam rozsuwał się podczas montażu. Można również po napięciu sprężyny śrubokrętem, po maksymalnym napięciu napinacz nie powinien się wysuwać, wkręcić w korpus napinacza dłuższą śrubę co spowoduje jego zablokowanie na czas montażu.
     Po wymianie sprężyny silnik pracuje o wiele ciszej, nie słychać chrobotania łańcucha rozrządu. Polecam Wszystkim naprawę napinacza w ten sposób, ponieważ przywraca to jego sprawność, a nawet powoduje że napinacz działa lepiej niż nowy.


Napinacz zamontowany w silniku, wykręcona śruba umożliwiająca dostęp do napinacza sprężyny, oraz śruby mocujące napinacz.



Napinacz zdemontowany, widać miejsce styku napinacza z łyżwą napinającą łańcuch rozrządu.



Napinacz zdemontowany, widoczny pierścień spinający napinacz.



Widok z góry, pierścień należy podważyć śrubokrętem i zdjąć.



Widok z góry, po wyjęciu elementu stykającego się z łyżwą napinającą łańcuch rozrządu.



Wyjmujemy elementy z wnętrza napinacza.



Sprężyna stara i nowa, nowa z wyraźnie grubszego drutu.



Kolejność elementów w napinaczu.



Nowa sprężyna zamontowana, widać miejsce zakotwiczenia sprężyny.



Napinacz złożony. Sprężynę należy wstępnie napiąć, wykonując trzy obroty korpusem napinacza. A tu film jak to należy wykonać: http://www.youtube.com/watch?v=sTEjqDKsLn0&list=FL7nGhMXy-G2V8C0F8HbvEIQ&index=272
Wycięcia uniemożliwiają nieprawidłowe złożenie napinacza.



Napinacz zmontowany, gotowy do założenia.