Wymiana sprężyny napinacza
07 Maj 2010 zamontowałem nową sprężynę napinacza łańcuszka rozrządu, którą nabyłem w: www.motohussar.com Nowa sprężyna jest zrobiona z grubszego drutu, i mocniej dociska łyżwę do łańcucha rozrządu. Przy montażu napinacza dobrze jest dorobić prostokątną blaszkę, która po wsunięciu z tyłu napinacza w miejsce gdzie śrubokrętem naciągamy sprężynę, spowoduje że napinacz nie będzie nam rozsuwał się podczas montażu. Można również po napięciu sprężyny śrubokrętem, po maksymalnym napięciu napinacz nie powinien się wysuwać, wkręcić w korpus napinacza dłuższą śrubę co spowoduje jego zablokowanie na czas montażu.Po wymianie sprężyny silnik pracuje o wiele ciszej, nie słychać chrobotania łańcucha rozrządu. Polecam Wszystkim naprawę napinacza w ten sposób, ponieważ przywraca to jego sprawność, a nawet powoduje że napinacz działa lepiej niż nowy.

Napinacz zamontowany w
silniku, wykręcona śruba umożliwiająca dostęp do napinacza sprężyny,
oraz śruby mocujące napinacz.

Napinacz zdemontowany, widać miejsce styku napinacza z łyżwą napinającą łańcuch rozrządu.

Napinacz zdemontowany, widoczny pierścień spinający napinacz.

Widok z góry, pierścień należy podważyć śrubokrętem i zdjąć.

Widok z góry, po wyjęciu elementu stykającego się z łyżwą napinającą łańcuch rozrządu.

Wyjmujemy elementy z wnętrza napinacza.

Sprężyna stara i nowa, nowa z wyraźnie grubszego drutu.

Kolejność elementów w napinaczu.

Nowa sprężyna zamontowana, widać miejsce zakotwiczenia sprężyny.

Napinacz złożony. Sprężynę należy wstępnie napiąć, wykonując trzy obroty korpusem napinacza. A tu film jak to należy wykonać: http://www.youtube.com/watch?v=sTEjqDKsLn0&list=FL7nGhMXy-G2V8C0F8HbvEIQ&index=272
Wycięcia uniemożliwiają nieprawidłowe złożenie napinacza.

Napinacz zmontowany, gotowy do założenia.